bagolysor

bagolysor

2015. szeptember 22., kedd

Nyári olvasmányok

Vidra Gabriella: A templom titka (A tudás könyvei 3.)

B. G. 7.d

Júliusban a könyvtárban voltam és tévedésből a V betűnél kerestem Veronica Roth: Beavatott trilógiájának utolsó részét, amikor megláttam Vidra Gabriella: A templom titka című könyvét. Mivel ennek a sorozatnak az első részét már olvastam, gondoltam, kikölcsönzöm a többi három részét is.
A történet arról szól, hogy az öt jó barát: Krisztián, Zsófi, Orsi, Barna és Erik továbbra is eljárnak a küldetésekre a világ földrészeire, ahol a helytől függően három próbát kell kiállniuk. Ha mindet kiállja valaki, elmehet megszerezni a Tudás Könyvét, amelyből földrészenként egy-egy van, összesen öt. Ezt az egészet azért csinálják, mert a gonosz Mar Tör és a szolgája, Csapharap ki akarják szívni a könyvekből a tudást (a könyvek ugyanis az emberektől kapják a sok információt) és örökös tudatlanságba akarják taszítani az emberiséget.
A harmadik részben először a középkori Magyarországon, egészen pontosan Hollókőn kötnek ki az időutazásnál, a második próbán Chartres-ban kell üveget készíteniük és az utolsó alkalommal az ókori Görögországban találmányok működési elvére kell rájönniük, hogy megszerezzék a negyedik Tudás Könyvét is. De a gonosz sem tétlenkedik: Dél-Amerikában építi a birodalmát, hogy csapdába ejtse a kamaszokat.
Én egy 1-10-es skálán 7-esre értékelem, mert a szerelmi szál az elég gagyin volt megírva, plusz ha valamit elrontanak a küldetés során, mindenki magát hibáztatja, aztán a másik meg azt mondja, hogy nem is az illető tehet róla, hanem ő maga. De nyilván voltak jó részek is a könyvben, többször hangosan felnevettem ebéd közben, vagy a szobámban. Összességében elég izgalmas volt és ritkán volt egy-egy unalmas rész, de számomra ez a könyv nem abba a kategóriába tartozott, amelyik a "nem tudom letenni" címet kapta tőlem.
De azért sajnálom, hogy nem több részes ez a sorozat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése