bagolysor

bagolysor

2015. szeptember 15., kedd

Nyári olvasmányok

Nemere István: A fantasztikus nagynéni

J. M. 6.c

Mikor megláttam ezt a könyvet a honlapon, elsősorban a címe fogott meg, mert milyen is lehet egy "fantasztikus nagynéni"? Ezután láttam meg a borítóját és ami ebben felkeltette az érdeklődésemet, hogy ez nem unalmas "otthon ülök és mesélem az unalmas napjaimat" könyv lesz. Amit egyből megláttam, hogy van egy ikerpár és ilyen esetekben sokszor összkeverik őket, ebből már gondoltam, hogy vicces is lesz. Engem a honlapon igazából csak ez a cím fogott meg.
A történet kezdetén kiderül, hogy az ikerpárt Csabának és Hubának hívják. Az első pár oldal a tanév végéről szól. Mind a ketten arról álmodoznak, hogy két hét múlva már Görögországban lógatják a lábukat, viszont mikor hazaviszik a bizonyítványukat, látják a szüleik, hogy sok a rossz jegy, így elhatározzák, hogy idén nem viszik el a fiúkat, csak a nagynénire bízzák őket. Megérkezik a nagynéni, a szülők elmennek, és ekkor jelenti be a néni, hogy elmennek kirándulni kocsival a Balaton környékére. A fiúk egy idő után megbarátkoznak a nénivel és megtudják, hogy Argentínából jött. Ezután sok-sok izgalom következik a történetben.
Ebben a könyvben a főszereplők Németi Csaba és Németi Huba. Először az otthonukban játszódik a történet, azután Balatonon. Sok embert ismernek meg ezen a kiránduláson, részben Anikót, a kislányt, részben Gergely bácsit, Borzogh urat is.
Nekem nagyon tetszett, hogy az író kitért kisebb részletekre a néni kapcsán, hogy miért jött haza, miért vitte el a fiúkat kirándulni. Pozitív dolog volt, hogy a gyerekek segítettek a nagynéninek sok dologban. Ami nem tetszett, hogy a fiúk és Anikó szüleiről keveset írt, úgymond átugrotta ezt a részt. Jó kis könyv, mindenkinek ajánlom!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése