bagolysor

bagolysor

2015. szeptember 14., hétfő

Nyári olvasmányok

Kristina Ohlsson: Az üveggyerekek

K. E. 5.d

Kristina Ohlsson egy svéd írónő, aki ezzel a könyvvel nyerte meg a svéd rádió gyerekregény-pályázatát.
Azért olvastam el ezt a könyvet, mert nagyon tetszett a címe és Petra, aki előttem olvasta, ő is ajánlotta.
Ez egy krimi, ami Svédországban játszódik egy öreg házban. A könyv főszereplője egy Billie nevezetű 13 éves lány, akinek meghalt az apukája és anyukájával kettesben beköltöznek a házba. Billie-vel sok furcsaság történik. Olyan furcsaságok, mintha szellemek járnának a házban. Barátaival megpróbálják kinyomozni a ház rejtélyeit. Viszont nehezíti munkájukat a házról hallott sokféle pletyka, amiről nem tudják, hogy igazak-e.
A könyv eleje nem olyan izgalmas, de a vége már letehetetlen. Például én az első tíz fejezetet hosszú ideig olvastam, de az utolsó húszat három nap alatt befejeztem. Az író nagyon jól le tudta írni a rémisztő jeleneteket. Viszont nagyon látszik, hogy a szereplő gyerekek teljesen máshogy gondolkoznak, mint én. Nekem más ötleteim lettek volna a nyomozás alatt. Ettől sokkal érdekesebb lett a könyv, mert nem tudtam előre, hogy mi fog eszükbe jutni.
Azoknak ajánlom, akik szeretik az izgalmas, nyomozós, rejtélyekkel teli könyveket.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése