bagolysor

bagolysor

2015. szeptember 16., szerda

Nyári olvasmányok

John Boyne: A csíkos pizsamás fiú

H. M. 7.c

A könyvet anyukámék ajánlották, mert én főleg vicces meg komolytalan könyveket olvastam a nyáron.
A történet a 9 éves Brunóról szól, aki egy német haláltábor mellé költözik a családjával, mert az apja ott lett parancsnok. A napjai elég unalmasak, ezért az egyik nap felfedező túrára indul. Ott találkozik Shmuellel, akivel a kerítésen keresztül rendszeresen beszél. Gyakori beszélgetéseik közül elég érdekes rész az, hogy míg Brunónak az a kibírhatatlan, hogy "csak" 3 emeletes a lakásuk és alig foglalkoznak vele, addig Shmuel apja eltűnt, őt rendszeresen verik és még éhezik is mellette.
A könyv végén kiderül, hogy ember és ember között nincs különbség, ahogy Brunó és Shmuel barátsága is mutatja. A történet egy meglepő fordulattal végződig, én az utolsó pillanatig próbáltam másban reménykedni. Brunót a könyvben egyre jobban megismertem és az ő gondolatain keresztül először olvastam az aschwitzi szörnyűségekről.
Ez nem egy olyan könyv, amilyeneket eddig ajánlottam, hanem sokkal komolyabb. Mégis úgy gondolom, érdemes elolvasni, elgondolkodtató, szomorú elbeszélése a közeli történelem egyik legsötétebb korszakának.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése